Wist je dat? - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marcel Horst - WaarBenJij.nu Wist je dat? - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marcel Horst - WaarBenJij.nu

Wist je dat?

Door: Kru Marshell

Blijf op de hoogte en volg Marcel

08 Mei 2014 | Thailand, Bangkok

Wist je dat?

Het in Thailand door de koning min of meer verboden is om met een mes te eten.. Je kan namelijk daarna het mes gebruiken om iemand neer te steken. Blijkbaar was in het verleden het eten niet altijd even lekker ofzo.. Ik zie hier dus regelmatig dat de kinderen aan het klooien zijn om hun eten te snijden. Gelukkig is het eten bij eettentjes vaak al voorgesneden.

Baby's hier geen luiers dragen... Vraag me niet waarom, maar ik stond vanmiddag dus niet in de vogelschijt...

Auto's hier heel betaalbaar zijn, maar tweedehands auto's, door een handelsverbod met onder andere Japan, belachelijk duur zijn. Een afgeragde bak kost dus al snel 2000 euro.

Supermarkten hier zelfs 3d TV's verkopen.

Ze in Thailand ook aan wokken doen. Hier heet het Suki.. Voor 4 Euro per persoon kan je een soort snackbar betreden en dan staat het eten in bakken al ongekoeld voor je klaar. De patat is van vorige week en ze hebben ook onbeperkt drinken in de vorm van mierzoete lichtgevende rotzooi waar je dan wel weer onbeperkt ijsblokjes in kan flikkeren.
Ze hebben allerlei soorten vlees, vis en groente. Iedereen kan voor zichzelf een bord samenstellen terwijl hij/zij langs de tafel loopt en ondertussen over het eten heen kwijlt, want afdekken kennen ze hier niet. Als je dan terug bent aan de hoofdtafel dan pleurt iedereen zijn eten in één grote pan met kokend water/olie... Fijn, ik zoek allerlei dingen uit die bij elkaar passen ivm de smaak en vervolgens smaakt mijn eten naar inktvis van de zoon uit het gezin...
Dit was eigenlijk de eerste keer dat ik niet zo genoten heb van het eten.

Ting Tong = crazy... En ik maar afvragen waarom die kids keihard begonnen te lachen toen ik een kerk klok nadeed om aan te geven dat het bedtijd was...

Er in elke winkel een wc aanwezig is! Enkel wordt wc-papier hier niet gebruikt, omdat de riolering dan verstopt raakt.

Je mag raden hoe je dan je reet afveegt als je naar de wc bent geweest.

Leraren hier nog gezien worden als wijze mensen. De beste vriend van Cedrus was met zijn bakkes tegen een kast geklapt en de moeder had al gekeken en zei dat het niks ernstigs was.. Vervolgens loopt hij naar mij (kent me pas 5 minuten) en laat het zien. Tand los en bloed uit zijn kaak... hmm, misschien heeft het niks met leraren te maken, maar met ervaring met moeders.

Boekwinkels zelfs boeken verkopen waarin wordt uitgelegd hoe je mensen het best kan oplichten op internet.

Het zo heet kan zijn in april en mei dat de vogels hier de hele dag met hun mond open lopen om maar wat hitte kwijt te kunnen. Of ze zijn al een week verbaasd dat er een kale, bebrilde reus door hun territorium banjert...

De moeder van dit gezin alles van mij aanneemt? Ik vertelde over het feit dat melk (of de bestanddelen hiervan) kan bijdragen aan de groei van kinderen en de volgende dag stonden er 4 pakken van 2 liter melk in de koelkast. In de supermarkt vertelde ik over dat ik had gelezen dat appels het meest met gif bespoten fruit was en hoppa daar ging de zak met appels terug de stelling in. Of als ik raar kijk als de kinderen voor de derde dag op rij ijs mogen uitkiezen. Hoppa, geen ijs vandaag...
Kinderen niet eens boos, want meester Marcel heeft vast het beste met ons voor.

Een pak melk hier trouwens 2 Euro kost en dit gezin nu ineens 4 liter per dag wegdrinkt... En dan is de vader al dagen van huis.

Je hier voor een paar euro een complete fiets aan losse onderdelen kan kopen.

Ik laatst onbedoeld de pauw heb teruggepakt voor het wakker blèren van laatst. Ik had mijn fiets gerepareerd en zag een veer van een pauw voor het huis liggen. Leek mij wel grappig om die als staart aan mijn fiets vast te maken. Heeft dat beest de volgende ochtend van 9 tot 12 uur geprobeerd indruk te maken op mijn fiets.... Duurde even voordat ik doorhad dat hij niet de muur stond te versieren, maar mijn 30 jaar oude barrel.

Het hier zo hard kan regenen dat de bijen met 50 tegelijk zich uit paniek doodvliegen tegen het raam van ons huis. De andere 50 zijn op wonderbaarlijke wijze binnengekomen langs de hordeur en worden met plezier opgeveegd door de middelste dochter van het gezin. Vervolgens komt de moeder in paniek naar boven om de deuren te sluiten en gaat midden in de hoop opgeveegde versufte bijen staan... Die kan nu haar slippers niet meer aan.

Na de regenbui het voor een hoop dieren feest is, behalve voor de honderden verdwaasde vliegende mieren. Die worden massaal opgegeten door bizar veel padden en kikkers die ineens uit alle hoeken van de tuin komen. Ook de katten, gestoorde keniaanse kippen en kalkoenen zijn druk bezig met het verzamelen van hun mieren maaltijd.

Ik nu weer even genoeg weetjes heb verteld en je ook nog even de foto's moet checken!




  • 08 Mei 2014 - 15:51

    Esther:

    Ding dong! Ik heb weer gelachen om je leuke blog. Keep on writing!

  • 08 Mei 2014 - 16:08

    Jolanda:

    You is ding dong! Haha, die arme pauw! Leuk geschreven weer, ik zie dat je de oude vertrouwde broodjes ei niet hoeft te missen. Xx

  • 08 Mei 2014 - 16:43

    Anne:

    Super leuk stukje meester Marcel :)!

  • 08 Mei 2014 - 18:30

    Ivanka:

    Haha je lijkt al aardig goed in te burgeren daar! Super leuk weer.... En hoe tof zijn gekko's toch?!

  • 08 Mei 2014 - 18:51

    Marcel Ter Horst:

    Gaat de goede kant op inderdaad!
    Heel tof! Deze is vrij groot en roept af en toe: 'toekee'. Heb wel be green dat als hij bijt zijn kaak locked. Verder lopen er hier in huis wel 50 van die kleintjes rond. Deed net mijn kast open en en daar rene er eentje uit haha!

  • 08 Mei 2014 - 18:53

    Marcel Ter Horst:

    Tel doet vaag, maar je begrijpt me wel! ;)

  • 09 Mei 2014 - 12:30

    Hanneke:

    Bedankt Marcel voor de mooie tekst en de foto's. Fijn dat je er nu zelf ook op staat, kan ik je een beetje checken. Prachtig gebedshuis, ik zie dat je de goden gunstig wilt stemmen. Kus, mam.

  • 13 Mei 2014 - 12:52

    Martijn:

    Wat schrijf je leuk Marcel! Ik heb me rot gelachen :-)

  • 14 Mei 2014 - 16:39

    Anja Bokhorst:

    geweldig om te lezen marcel. heel veel plezier daar

  • 19 Mei 2014 - 10:14

    Marion Schornagel:

    Hoi Marcel Esther was op bezoek in Cyprus, en heeft gezorgd dat ik je ook kan volgen, wat schrijf je leuk!
    Wat een geweldige ervaring kun je daar opdoen!
    Ik ga je vanaf nu ook volgen, liefs marion.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marcel

Actief sinds 14 April 2014
Verslag gelezen: 806
Totaal aantal bezoekers 12316

Voorgaande reizen:

20 Juli 2014 - 14 September 2014

2 maanden naar Vietnam

01 Mei 2014 - 20 Juli 2014

2,5 maand naar Thailand

Landen bezocht: